Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
3-1710-8
kunsteducatie --- Kunsten --- Kunstzinnige vorming --- Niet toegekend --- Kunst --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Lichtvoetig, leuk en...angstaanjagend. Want dit boek ontmaskert ons allemaal.' - Seth GodinInspirerend, hip, origineel, praktisch en grappig: een creativiteitsboek zoals je er nooit eerder een zag. Austin Kleon brengt in deze New York Times-bestseller tien verrassende inzichten die elke young potential uit het hoofd zou moeten leren. Verrassend en speels vormgeven. Voor de fans van auteurs als Paul Arden Bron : http://www.bol.com
Creativiteit --- Reclame --- Marketing --- Creatief denken --- Créativité Creativiteit --- Musiceren --- Financiewezen --- Créativité Creativiteit --- kunsteducatie.
Choose an application
Mensen met autisme ondervinden vaak nog moeilijkheden om volwaardig deel te nemen aan onze samenleving. Om hieraan tegemoet te komen lanceerde de Vlaamse Regering begin 2017 een Autismeplan dat als één van de hoofddoelstellingen het verhogen van de participatiekansen voor mensen met autisme heeft.Ook de cultureel-erfgoedsector kan mee bouwen aan een voor personen met autisme toegankelijke samenleving. Om hen hierbij te helpen schreven Bart De Nil en Liesa Rutsaert een boek vol tips & tricks voor het creëren van een toegankelijk museumbezoek voor kinderen en jongeren met autisme.De auteurs haalden hun mosterd bij heel wat goede praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland én een pilootproject waarbij het museum Huis van Alijn in Gent haar museumrondleiding aanpaste voor een autiklas uit het Buitengewoon Onderwijs. Datzelfde museum maakte van een volledige vernieuwing van haar opstelling gebruik om een museumbezoek, zowel voor, tijdens als erna, autismevriendelijk te maken.Naast een beschrijving van deze inspirerende praktijkvoorbeelden zorgden de auteurs ook voor een checklist voor cultureel-erfgoedinstellingen die hun gebouw en werking autismevriendelijke willen maken.
museology --- Museology --- autisme --- audiences --- Social policy and particular groups --- PXL-Education 2017 --- PXL-Healthcare 2017 --- didactiek van de maatschappelijke vorming --- cultuureducatie --- musea --- inrichting --- Autisme --- Musea --- Activiteiten --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Museum --- Activiteit --- Autismespectrumstoornis --- kunsteducatie. --- autisme. --- kunsteducatie
Choose an application
Historisch overzicht van het gebruik van waterverf in de schilderkunst.
Painting --- schildertechnieken --- Peinture --- Schilderkunst --- kunsteducatie --- kunsttechnieken --- aquarellen --- Aquarelleren --- Schildertechnieken --- Geschiedenis --- kunstgeschiedenis --- informatieve jeugdliteratuur --- Schildertechniek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Tekenkunst
Choose an application
150 moderne kunstwerken onder de loepEen haai op sterk water, kak in een blikje. Is dat kunst?Een kamer vol aarde, een museum vol afval. Is dàt kunst?Een wandeling met een ijsblok, een sneeuwman in een museum, is dàt kunst?!Jázeker!Is moderne kunst vreemd of moeilijk?Helemaal níet!Duik in de laatste 100 jaar kunstgeschiedenis met meer dan 120 bijzondere werken, sterke verhalen en coole ideeën.Kunst is voor iedereen!Bron: https://www.lannoo.be/nl/d%C3%A0t-kunst
onderwijs --- Kunsteducatie --- Creativiteit --- Kunst --- Basisonderwijs --- Didactics of the arts --- Art --- moderne kunst --- Kunstgeschiedenis --- hedendaagse kunst --- Moderne kunst
Choose an application
schilderkunst (themawoord fictie) --- schilders (themawoord fictie) --- Raveel, Roger --- Schilderkunst --- België --- 20e eeuw --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Juvenile literature --- Tekenkunst --- kunsteducatie. --- Raveel, Roger.
Choose an application
Mooss (Vlaamse vzw voor kunst- en erfgoededucatie) is ervan overtuigd dat het belangrijk is om inzicht te hebben in de processen die zich voordoen wanneer kinderen, jongeren en hun begeleiders werken rond kunst en erfgoed. Als je niet weet wat er echt speelt, dan zal je als begeleider van deze processen enkel kunnen terugvallen op praktijkervaring. Als je niet op de hoogte bent van de wezenlijke componenten en onderliggende methodiek, dan kan je wel systemen gebruiken die hun deugdelijkheid hebben bewezen, maar je kan ze niet vernieuwen en moeilijk aan complexe situaties aanpassen. Als je enkel weet wat werkt, maar niet begrijpt waarom, dan ben je veroordeeld tot herhaling. In het steeds complexer wordende landschap van jeugd en kunst is dat geen goede uitgangspositie. Daarom heeft Mooss altijd veel energie gestoken in de theoretische en methodische onderbouw van haar werking.Ook de eisen die Mooss zichzelf stelt op het vlak van inclusie vragen om een aangepaste methodiek. Als je probeert om niemand uit te sluiten, op basis van welke kenmerken ook, dan heb je een methodiek nodig die je in staat stelt om iedereen te begeleiden. Als je de methodiek beheerst om te kunnen differentiëren, dan kan je veel verschillende zinvolle kunstervaringen tegelijk mogelijk maken. De kunst- en erfgoedbemiddelaar is een druk bezet vrouw/man, met weinig tijd om zich in de uitgebreide literatuur over theorie, methodiek en best cases te verdiepen. Dit nieuwe methodiekboek moet hier in alle sectoren waarin wordt bemiddeld tussen publiek en kunst of erfgoed een helpende hand reiken
#PBIB:+116.14 --- C3 --- erfgoed --- kunstwetenschap --- 700.7 --- kunsteducatie --- methodiek --- 456.7 --- Kunsteducatie --- Erfgoededucatie --- Kunstonderwijs --- sociaal-cultureel werk --- kunst --- kunstonderwijs --- Hein George --- vakdidactiek --- kunstpedagogie --- Csikszentmihaly Mihaly --- Kolb David --- Gardner Howard --- Parsons Michael --- 373.67 --- 456.8 --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- Kunst en cultuur --- Expressievakken; algemeen - Lichamelijke opvoeding --- 374 --- cultureel erfgoed --- Erfgoededucatie. --- Didactics of the arts --- cultuureducatie --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Art --- Study and teaching --- Cultural property --- Protection --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de kunst --- erfgoededucatie --- Kunstzinnige opvoeding --- Kunst --- Erfgoed --- Kunsten --- Methodiek --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- cultureel erfgoed. --- kunsteducatie.
Choose an application
Didactics of the arts --- Graphic arts --- Basisonderwijs --- Gent --- Etstechnieken --- Reggio Emilia-pedagogiek --- Beeldopvoeding --- Cambeen, Albert. --- etsen (prenten) --- kinderen --- kunsteducatie --- 7.077 --- 76.039(493) --- Grafiek ; Gent ; Brugse Poort ; etsatelier voor kinderen --- Kunstonderwijs ; pedagogie ; voor kinderen --- Grafiek ; etsen --- Intaglio --- Cambeen, Albert --- Diversiteit --- Amateurkunstenaars --- Grafische kunst ; 2000 - 2050 --- Etstechniek --- Reggio Emilia (onderwijs) --- Beeldeducatie --- kind --- kunsteducatie. --- kind. --- etsen (prenten).
Choose an application
In dit boek krijg je een KLEURRIJK en duidelijk overzicht van internationale KUNST door de eeuwen heen. Bewonder de mooiste MEESTERWERKEN en ontdek hoe stijlen en TECHNIEKEN voortdurend evolueren. Oorspronkelijk Engelstalig kunstboek voor kinderen. Het boek is opgebouwd uit drie delen: kunst van het verleden, moderne kunst en beeldhouwkunst. Elk deel bestaat uit ongeveer twintig hoofdstukken. Naast de hoofdstukindeling wordt de lezer op weg geholpen hoe het boek werkt. Onder het kopje 'portret' kom je alles te weten over een stijl of het leven van een kunstenaar, bij 'uit de doeken' ontdek je welke technieken kunstenaars gebruiken, onder 'collectie' verbaas je je op hoeveel manieren hetzelfde onderwerp afgebeeld wordt en bij 'stijl' wordt steeds een ontwikkeling besproken. Zo wordt de kunstgeschiedenis in heldere fragmenten opgedeeld. De informatie onder zo'n kopje (herkenbaar aan een icoontje) beslaat steeds een dubbele pagina met veel kleurrijke foto's, ondersteund door tekst en inzetjes. Kinderen leren op een begrijpelijke manier hoe verf wordt gemaakt, over goden in de kunst, over wat een stilleven is en wie Michelangelo en Matisse zijn. Geschikt voor thuis en in de klas om in te bladeren, te lezen, te snuffelen. Bijzonder vormgegeven omslag waar je door een uitgestanste schilderijlijst al enige werken kunt zien. Een mooi uitgevoerd, inspirerend en compleet naslagwerk, dat afsluit met een verklarende woordenlijst en register. Vanaf ca. 12 jaar.
Didactics of the arts --- Kunsten --- Kunstgeschiedenis --- 75 --- Kunst --- Schilderijen --- kunst --- schilderijen --- kunstgeschiedenis --- beeldhouwwerken --- kinderen --- Beeldhouwkunst --- Kunst : basisonderwijs --- Kunstenaars --- Kunsteducatie --- Schilderkunst --- Beeldende kunst --- 477 --- 731 --- 477.6 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Kijken naar kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Algemene geschiedenis der schilder- en tekenkunst --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Geschiedenis. --- Art --- History --- Juvenile literature --- Art appreciation --- Artists --- muzische vorming --- kunstopvoeding --- kunsteducatie. --- kind.
Choose an application
In 135 woordjes en afbeeldingen laat dit kleine museum je kennismaken met de poëtische en vreemde wereld van de bekende Belgische surrealist René Margritte. (Bron: covertekst)
Magritte, René --- Exhibitions --- Surrealism --- Belgium --- #PBIB:+116.10 --- 75.071(493) --- René Magritte --- kinderen --- kunsteducatie --- Belgische schilders --- 736.8 --- Kunst; België; 20ste eeuw --- 101880.jpg --- Prentenboeken --- Kunst : Algemeen --- Schilderkunst --- België --- 20e eeuw --- Magritte --- Tekenkunst --- Magritte, René.
Listing 1 - 10 of 46 | << page >> |
Sort by
|